Je winkelwagen is momenteel leeg
Versie 1.0
Inleiding:
1.1 Bedrijfsgegevens
2.1 Klantenservice
3.1 Aanbod website
4.1 Betaalmogelijkheden
- 4.2 Aanbetaling
5.1 Levering
- 5.2 Niet thuis
- 5.3 Bezorgadres en/of leverdatum wijzigen
- 5.4 Bestelling wijzigen
- 5.5 Annuleren online bestelling
- 5.6 Annuleren bestelling in de winkel
- 5.7 Externe bezorging
- 5.8 Montage
- 5.9 Afhandeling bij levering
- 5.10 Betaling bij aflevering
6.1 Afhalen
7.1 Producten
8.1 Garantie
8.2 Vervanging, garantie
9.1 Inkoop
10.1 Retourneren
11.1 Herroeppingsrecht
12.1 Privacy Policy
13.1 Klachten
Het is mogelijk dat de Algemene Voorwaarden tussentijds gewijzigd worden. De algemene voorwaarden zijn van toepassing wanneer u hierover geïnformeerd bent. Dit kan via o.a de mail, per post, via de website of via de factuur.
1.1 Bedrijfsgegevens
Bedrijfsgegevens van Roni Slapen
Roni Slapen B.V.
Industrieweg 38
3762 EK SOEST
Telefoonnummer: 035 – 54 45 55 8
Email: [email protected]
KvK-nummer: 78395755
Btw identificatienummer: NL861374459B01
2.1 Klantenservice
In geval van vragen, opmerkingen, wensen, klachten kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen:
Lees bij vragen altijd even de rubriek ‘veel gestelde vragen’ op onze website.
3.1 Aanbod website
Het aanbod en de prijzen op de website kunnen elk moment van de dag gewijzigd worden. Hier kunnen alvorens dan ook geen rechten aan worden ontleend. Bij de getoonde producten worden de volgende gegevens vermeld:
Voor vragen over het product kunt u contact leggen met de klantenservice.
4.1 Betaalmogelijkheden
Het is mogelijk om op verschillende manieren de betaling te voldoen:
4.2 Aanbetaling
Bij de verkoop van producten vragen wij alvorens altijd een aanbetaling. Deze zal meestal 25% bedragen van het totale factuurbedrag. Het restant kan vervolgens bij levering/afhalen zowel per contant als per pin voldaan worden aan de chauffeur of winkelmedewerker.
Kiest u ervoor om een aanbetaling te doen en vervolgens het product te laten bezorgen dan dient de aanbetaling voor levering bij ons op rekeningnummer NL53 RABO 0359 9982 08 ten name van Roni Slapen bijgeschreven te zijn. Mocht dit op de ochtend van levering voor vertrek niet bijgeschreven zijn dan mogen onze bezorgers niet leveren. Dit om misverstanden te voorkomen.
Indien u een product heeft besteld dat met de pakketdienst verzonden wordt hanteren wij een aanbetaling van 100% van het aankoopbedrag inclusief eventueel berekende bezorgkosten.
5.1 Levering
Roni Slapen levert door heel Nederland. In overleg eventueel ook op de Waddeneilanden. Bij een leverdatum wordt ook een tijdsblok vermeld. Ondanks dat wij onze route zo goed mogelijk proberen te plannen kan het voorkomen dat er op de weg vertraging optreedt. Hierdoor kunnen wij niet garanderen dat wij binnen de afgesproken tijd arriveren. Wij zullen indien mogelijk u hiervan tijdig op de hoogte stellen. Aan de tijdsblokken kunnen geen rechten worden ontleend. Voor producten die door de pakketdienst worden geleverd kunnen wij geen datum/tijd met u afspreken. U ontvangt, indien mogelijk, een track & trace code waarmee u uw product(en) kunt volgen.
Bij een bestelling van een ledikant kunt u kiezen om het geheel enkel te laten bezorgen (gratis vanaf €750,- m.u.v. de Waddeneilanden) of om het geheel ook te laten monteren (€45,00, zie sub. 5.7.).
Indien u kiest voor bezorging zonder montage komen wij het geheel tot aan de eerste deur van de woning afleveren. U bent in dit geval zelf verantwoordelijk voor het monteren en verplaatsen naar de slaapkamer.
De bezorging tot aan en met de 3e etage is gratis. Vanaf de 3e verdieping dient er een bruikbare lift aanwezig te zijn waar de artikelen inpassen. Indien dit niet het geval is wordt er €25,00 per verdieping in rekening gebracht.
Om de bezorging zo soepel mogelijk te laten verlopen vragen wij u ons vooraf te laten weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij de bezorging van uw bestelling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
Van te voren horen wij graag of er bijzondere omstandigheden zullen zijn bij aflevering van de producten. Wij kunnen hier dan zoveel mogelijk rekening mee houden. Mocht er sprake zijn van hulpmiddelen zoals een verhuislift of een kraan dan is het aan de klant om te zorgen dat deze geplaatst/gehuurd zijn. De kosten en risico’s van deze hulpmiddelen en het gebruik hiervan zijn voor rekening van de klant.
5.2 Niet thuis
Bent u op de afgesproken dag/tijd niet aanwezig aan de woning wanneer de bezorger voor de deur staat, dan kan er een nieuwe leverdatum afgesproken worden. Let wel, hier kunnen kosten aan verbonden zijn en dit kan later zijn dan de eerder afgesproken leverdag.
5.3 Bezorgadres wijzigen en/of leverdatum wijzigen
Het wijzigen van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Ook is het mogelijk om de leverdatum te wijzigen. Dit dient minimaal 2 werkdagen van te voren aangegeven te worden. Dit omdat onze chauffeurs een route rijden die gepland wordt op plaats/regio en de planning moet worden aangepast als deze wijzigt. Beide kan er wel toe leiden dat er een nieuwe bezorgdag moet worden afgesproken. Roni Slapen houdt de producten, tenzij anders afgesproken, 2 weken gratis in opslag. Mocht u de leverdatum willen wijzigen kan het zijn dat hier kosten aan verbonden zijn. Deze kosten bedragen €10,00 per week dat wij de producten langer in opslag moeten houden.
5.4 Bestelling wijzigen
Het is mogelijk om uw bestelling te wijzigen. Dit moet uiterlijk 5 werkdagen voor de afgesproken bezorgdag worden doorgegeven door contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan er wel toe leiden dat er een nieuwe bezorgdag moet worden afgesproken. Indien het een op maat gemaakt product betreft kan het zijn dat er kosten in rekening gebracht worden.
5.5 Annuleren online bestelling
Heeft u online een bestelling geplaatst? Dan heeft u de mogelijkheid om binnen 14 dagen de koop op afstand voor levering zonder opgave van redenen en zonder kosten te annuleren. U kunt hiervan alleen gebruik maken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
5.6 Annuleren bestelling in de winkel/showroom
Indien u een product wilt annuleren welke in onze winkel/showroom is besteld, kunt u de annulering schriftelijk aan ons doorgeven middels het contactformulier op de website, door een e-mail te sturen naar [email protected] of door een aangetekende brief te sturen naar onze klantenservice (zie Sub. 2.1 voor adresgegevens).
Als u de in de winkel/showroom gedane bestelling annuleert vóórdat de datum voor de (deel)aflevering gepland is, dan brengen wij 25% van het totale factuurbedrag aan annuleringskosten in rekening.
Annuleert u uw bestelling terwijl de datum voor de (deel)levering bekend is, dan brengen wij 50% van het totale factuurbedrag aan annuleringskosten in rekening.
Voor een op maat gemaakt product rekenen wij standaard 50% annuleringskosten.
5.6 Externe bezorging
Kiest u er voor om uw producten bij een verhuisbedrijf o.i.d. af te laten leveren dan is Roni Slapen niet verantwoordelijk voor schade o.i.d. tijdens het vervoer van de door u gekozen externe leveringsdienst.
5.7 Montage
Indien er gekozen wordt om de producten te laten monteren moet u ervoor zorgen dat:
De kosten voor een montage zijn €45,00.
Soms komt het voor dat producten, met name maar onder andere tweepersoonsmatrassen, spiraalbodems uit een stuk, hoofdborden van boxspringcombinaties niet naar binnen/boven passen. Roni Slapen is hier niet voor aansprakelijk. Roni Slapen zal de producten welke niet naar de slaapkamer passen in de ruimte laten staan waar deze wel passen. Mocht het geheel geannuleerd worden kunnen hier kosten aan verbonden zijn (zie sub 5.5&5.6).
5.8 Afhandeling bij levering:
Zowel met als zonder montage loopt onze bezorger met u de producten na. Zo kijkt u samen of alles in goede staat geleverd is. Op de pakbon tekent u daarom ook samen met de chauffeur voor een juiste ontvangst.
5.9 Betaling bij aflevering:
Bij aflevering kunt u de eventuele restantbetaling voldoen aan de chauffeur. Dit kan zowel contant als per pin voldaan worden. Vervolgens vraagt onze bezorger altijd om een handtekening voor een correcte levering.
6.1 Afhalen
Indien u er voor kiest om de producten af te halen in onze showroom dient dit te gebeuren binnen twee weken na de factuurdatum (tenzij anders afgesproken). Duurt dit langer? Dan brengt Roni Slapen €10,00 opslagkosten per overschreden week in rekening. Bij het afhalen van de producten loopt een van onze medewerkers samen met u de producten en onderdelen na om er zeker van te zijn dat alle producten en onderdelen ingeladen zijn. U kunt indien er sprake is van een openstaand bedrag het restant zowel contant als per pin voldoen.
7.1 Producten
De Auping ledikanten zijn jong gebruikt of betreffen showroom modellen. Dit betekent dat deze altijd schadeplekjes kunnen hebben! Dit proberen wij zo goed mogelijk op de website te vermelden en op de foto’s te laten zien. Ook kan op de foto de kleur iets afwijken. Dit is helaas niet te voorkomen. Aan deze foto’s kunnen echter geen rechten worden ontleend. Onze hygiëne producten zoals matrassen, boxspringcombinaties, topdekmatrassen, bed textiel en toebehoren (dekbedden, hoofdkussens etc.) zijn allemaal nieuw.
8.1 Garantie
Wanneer een product niet voldoet aan de verwachtingen, ondeugdelijk is of niet werkt of kapot is heeft u recht op garantie. Op de producten van Roni Slapen zijn verschillende garantievoorwaarden van toepassing.
U moet binnen 2 maanden na het ontdekken van het gebrek een beroep doen op de garantie middels de onder 2.1 genoemde contactgegevens.
De bijkomende kosten van het ruilen en retourneren in geval van bovenstaande zijn voor rekening van Roni Slapen.
8.2 Het recht op vervanging/garantie komt de afnemer niet toe als:
De datum van aankoop (vermeld op de factuur) geldt als ingangsdatum voor de bovenstaande genoemde garantierechten. Mocht u producten willen laten vervangen of herstellen buiten de garantie periode dan zijn de kosten voor het vervangen of herstellen van het product en vracht- en voorrijkosten voor uw eigen rekening.
Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing buiten Nederland beperkt tot de kosten die de Roni Slapen zou hebben als de afnemer was blijven wonen op het adres waarop de producten zijn afgeleverd.
9.1 Inkoop
Vaak kunnen wij ook Auping ledikanten inkopen. Wij vragen u dan een foto te sturen van het geheel en daarbij de specificaties te vermelden. Wij zullen per e-mail een bod uitbrengen en indien akkoord een datum afspreken dat wij langskomen. Een bod is niet bindend, mochten wij ter plekke afwijkingen vinden kan het zijn dat wij het bod zullen aanpassen. U bent volledig vrij om te kiezen of u hier akkoord mee gaat. Ook kan het in bijzondere gevallen zijn dat wij het geheel moeten laten staan. Aan een bod kunnen dus géén rechten ontleend worden.
10.1 Retourneren:
Indien u een artikel wilt retourneren of ruilen en gebruik wilt maken van onze 'niet goed, geld terug' garantie dient het product
te voldoen aan de volgende eisen:
De artikelen die u wilt retourneren kunnen verzonden worden naar het adres in sub. 1.1.
Schade die wordt veroorzaakt door en tijdens het transport van de transporteur tijdens het retourneren zijn voor eigen risico. De transportkosten komen voor rekening van de klant.
Nadat de retour gestuurde producten door ons in ontvangst zijn genomen sturen wij u een bevestiging en storten wij binnen 14 dagen het totaalbedrag van de geretourneerde producten (na goedkeuring) terug.
Mocht er niet aan de bovenstaande eisen zijn voldaan dan houdt Roni Slapen het recht om de geretourneerde artikelen te weigeren of slechts een deel van het aankoopbedrag terug te storten.
11.1 Herroepingsrecht
Wanneer u online een aankoop doet heeft u een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. De bedenktijd gaat in vanaf de dag waarop u de producten heeft ontvangen.
U heeft geen bedenktijd wanneer er producten speciaal voor u gemaakt worden (bijvoorbeeld: gespoten ledikanten, samengestelde boxspringcombinaties, op maat gemaakte matrassen).
U kunt binnen 14 dagen aanspraak maken op uw herroeppingsrecht. Dan betaalt Roni Slapen het gehele bedrag terug. Mocht u bezorgkosten betaald hebben dan krijgt u ook deze terug. De kosten voor het retourneren/op laten halen van het product vallen voor rekening van de klant.
12.1 Privacy Policy
Wij stellen het vertrouwen dat u in ons heeft zeer op prijs. Wij zullen daarom ook nooit onzorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan en respecteren uw privacy.
Wanneer u een bestelling plaatst of specifieke vragen heeft zullen wij vragen om uw persoonsgegevens. Deze worden gebruikt om uw bestelling in goede orde te laten verlopen. Wij zullen zonder uw toestemming de gegevens niet gebruiken voor andere doeleinden.
Wij zullen uw persoonsgegevens nooit zonder uw toestemming delen met derden met uitzondering van de webapplicaties die wij gebruiken. Hieronder valt o.a. ons Kiyoh beoordelingen systeem. Uw gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor de betreffende doeleinden van deze applicatie en uw persoonsgegevens zullen niet verder verspreid worden. Soms kan het in enkele gevallen voorkomen dat wij de informatie intern moeten delen. Onze medewerkers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren. Wanneer u contact met ons opneemt via bijvoorbeeld de e-mail of de chat van de website is het mogelijk dat wij deze berichten bewaren. Soms wordt er gevraagd naar uw gegevens als deze relevant zijn om u verder te kunnen helpen. Dit maakt het mogelijk om uw vragen of verzoeken te kunnen beantwoorden.
U kunt te allen tijde uw persoonsgegevens die u aan ons heeft verstrekt inzien, laten veranderen of laten verwijderen.
13.1 Klachten
Bent u het niet tevreden over een product en/of over de service en heeft u een klacht? In dit geval kunt u contact opnemen met onze klantenservice (zie sub. 2.1). Onze medewerkers zullen u klacht dan verder in behandeling nemen.